آشنایی با قیمت سیلیس سندبلاست

آشنایی با قیمت سیلیس سندبلاست

قیمت سیلیس سندبلاست

قیمت سیلیس سندبلاست

سیلیس سندبلاست چیست
سیلیس سندبلاست چیست

در عملیات سندبلاست با توجه به جنس سطوح ، نوع آلودگی ها و زنگ زدگی های روی سطوح و همچنین محل قرار گیری تجهیزاتی که قرار است سندبلاست شوند؛ از مواد ساینده مختلفی استفاده می شود. سیلیس سندبلاست یکی از مواد ساینده ای است که در عملیات سندبلاست استفاده می شود و می خواهیم در این مقاله به معرفی آن بپردازیم و بدانیم قیمت سیلیس سندبلاست چقدر است ؛ پس تا پایان مقاله همراه سام بلاست باشید.

سندبلاست چیست؟

همانطور که در مقاله های قبلی نیز اشاره شده است، سندبلاست عملیاتی است که با کمک آن آلودگی ها، زنگ زدگی ها و رسوب های انباشته شده طی مرور زمان بر روی تجهیزات و سطوح مختلف فلزی و غیر فلزی را پاکسازی می کنند.

حال در بعضی از تجهیزات و وسایل به سندبلاست و یکدست کردن و تمیز کاری بسنده می کنند و در برخی دیگر از سندبلاست برای زیرسازی سطوح استفاده می کنند و سطوح را جهت رنگ کاری آماده می کنند.

مواد ساینده چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد قیمت سیلیس سندبلاست صحبت کنیم باید اول بدانیم سیلیس چیست و کاربردهای آن کدام است؛ با ما همراه باشید تا پایان مقاله…

اتفاقی که در فرآیند سندبلاست یا ساب پاشی می افتد پاشش با فشار شن و ماسه های مخصوص بر روی سطوح است که منجر به پاکسازی سطوح از آلودگی ها و رسوبات و زنگ زدگی ها می شود.

به این شن و ماسه های مخصوص ، مواد ساینده می گویند. مواد ساینده انواع گوناگونی دارد که با توجه به سطح مورد نظر و نوع آلودگی ها و رسوبات روی سطوح ، باید از مواد ساینده مناسب استفاده کرد که در ادامه به معرفی انواع مواد ساینده در عملیات سندبلاست می پردازیم :

انواع مواد ساینده

مسباره

سیلیس

گارنت

پوست گردو

ساچمه

خاکه سرامیک

خرده شیشه

اکسید آلومینیوم

در مقاله های قبلی و مقاله مسباره سندبلاست به طور کامل در مورد مسباره سندبلاست صحبت کرده ایم؛ حال می خواهیم سیلیس سندبلاست را بررسی نماییم.

مواد ساینده سیلیس
قیمت سیلیس سندبلاست

سیلیس چیست؟

سیلیس یکی از انواع سنگهای معدنی می باشد که گاهی به مقدار کم در دل طبیعت و به صورت عمده در معادن سیلیس یافت می شود.  سیلیس موجود در معادن به صورت کلوخه به کارخانه انتقال می یابد که این نوع سنگ را پس از جداسازی به دو دسته تقسیم بندی می شوند.

دسته اول که همان سیلیس ممتاز می باشد و  بالای 98% خلوص دارد که در صنایع شیشه و بلور و صنایع کاشی و سرامیک کاربرد دارد و دسته دوم که سیلیس درجه 2 می باشد که کاربرد آن در صنایع ریخته گری، صنعت تصفیه آب، صنایع لاینینگ و عملیات سندبلاست می باشد.

کاربرد ماسه سیلیس در سندبلاست

همانطور که در بالا اشاره شد، ماسه سیلیس به تنهایی کاربرد های فراوانی دارد . ما در ادامه این مقاله قصد داریم  به چند نمونه از کاربرد های سیلیس در عملیات سند بلاست اشاره کنیم.

    پاکسازی آلودگی ها از تجهیزات و وسایل صنعتی

    زنگ زدایی، ماسه زدایی، رنگ برداری از سطوح

    زیرسازی کردن قطعات برای لعاب کاری

    مات کردن و تمیز کردن قطعات

    رسوب زدایی

مواردی که نام برده شد از جمله مواردی است که در آن ها می توان از سیلیس در عملیات سندبلاست استفاده کرد.

کیفیت مواد ساینده مورد استفاده در سندبلاست ، از جمله نکاتی است که باید بسیار به آن اهمیت داده شود تا اولاً اینکه در پایان کار کیفیت کار بالا باشد و ثانیاً بتوان آن مواد ساینده مصرفی را دوباره جمع آوری و بازیافت نمود و دوباره از آن استفاده کرد.

سندبلاست با سیلیس در چه صنایعی استفاده می شود؟

مواد ساینده سیلیس در عملیات سندبلاست مختلف و برای سطوح متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد که به بررسی آن ها می پردازیم.

سندبلاست چوب

برای سندبلاست چوب استاندارها و روش های مخصوصی وجود دارد که باید حتماً رعایت شود. سالم ماندن بافت سطح چوب در عملیات سندبلاست بسیار با اهمیت است و باید پس از عملیات سندبلاست و لایه برداری از چوب، سطح چوب سالم بماند.

برای سالم ماندن سطح چوب باید از مواد ساینده سیلیس سندبلاست استفاده کرد و همچنین فشار کمپرسور روی حداقل باشد تا سطحی سالم و یکنواخت داشته باشیم.

سندبلاست شیشه

در عملیات سندبلاست شیشه ، مواد ساینده سیلیس با فشار روی سطح شیشه پاشیده می شود تا با برداشتن یک لایه نازک از سطح شیشه ، آن قسمت مات شود. این کار با هدف طراحی نقش و نگار یا لوگوی شرکت ها و یا مات کردن شیشه و پوشاندن فضای داخلی از دید بیرون انجام می شود.

ماسه سیلیس جزو ارزانترین مواد ساینده مصرفی در عملیات سندبلاست است که در سندبلاست سنگ، سندبلاست نماهای ساختمانی و سندبلاست فلزات استفاده می شود.

همچنین از سیلیس سندبلاست در صنایع مختلفی مانند کشتی سازی، پل سازی، رسوب گیری مخازن، فولاد سازی، پالایشگاه ها، پتروشیمی، صنایع دریایی و کشتی، نیروگاه ها و… استفاده می کنند.

سندبلاست با سیلیس
سندبلاست با سیلیس

مزایا و معایب سیلیس سندبلاست

از مزایای سیلیس می توان گفت به دلیل چندوجهی بودن و استحکام بالای سیلیس، سطحی که با سیلیس سندبلاست می شود دارای درجه تمیزی بسیار بالاتر از مواد ساینده دیگر است و پس از سندبلاست با سیلیس سطحی کاملاً زبر و تمیز نمایان می شود.

همچنین قیمت سیلیس سندبلاست از بقیه مواد ساینده ارزان تر است و کار با آن به صرفه تر می باشد.

از معایب سیلیس نیز می توان به مضرات آن برای محیط زیست و اوپراتور سندبلاست کار اشاره کرد که به دلیل گرد و غبار حاصل از عملیات سندبلاست و آسیب هایی که به ریه افراد می زند در برخی جاها استفاده از سیلیس منسوخ شده است.

رعایت نکات ایمنی

هنگام سندبلاست با ماسه سیلیس ، گرد و غبار زیادی در هوای اطراف بوجود می آید. یکی از دلایلی که قیمت آن پایین تر از بقیه مواد ساینده می باشد همین گرد و غبار زیاد آن می باشد.

یک ذره گرد و غبار سیلیس کریستالی ۲ میکرونی ، در شرایطی که باد جریان نداشته باشد، فقط ۱ متر در ۲۴ ساعت جابه جا می شود، این بدان معناست که گرد و غبار حاصل از بلاستینگ مدتها پس از اتمام سندبلاست به صورت نامرئی در هوا باقی می مانند.

 وقتی اوپراتور سندبلاست کار متوقف می شود و کلاه ایمنی را از سرش در می آورد،  مقدار زیادی غبار سیلیس در داخل کلاه ایمنی او رسوب می کند و هنگامی که کلاه ایمنی را دوباره بر سر می گذارد، به جای استفاده از مزیت کلاه و محافظتی که انتظار دارد ، مقدار بسیار زیادی غبار سیلیس آزاد را استشمام می کند.

اوپراتور سندبلاست کار باید هنگام کار  از محافظ های تنفسی استفاده کند و از تنفس غبار ریز سیلیس خودداری کند و تمامی نکات ایمنی را به خوبی رعایت نماید.

قیمت سیلیس سندبلاست

از آنجایی که مواد ساینده سیلیس در اندازه های مختلف برای سطوح متفاوت موجود می باشد، شما می توانید برای استعلام قیمت سیلیس سندبلاست با سایت سام بلاست تماس حاصل بفرمایید و بعد از مشاوره با همکاران ما و تعیین نوع سیلیس مصرفی، از قیمت آن مطلع شوید.

البته قیمت به روز در تاریخ دیماه 1400 هر کیلو 850 تومان می باشد که ممکن است هم اکنون که شما مشغول مطالعه این مقاله هستید قیمت سیلیس سندبلاست با تغییراتی همراه شده باشد.

تماس با سام بلاست

مشاوره رایگان سام بلاست

با ما تماس بگیرید


09125150536

کلمات مرتبط با ماسه سیلیس

قیمت سیلیس سندبلاست ، فروش ماسه سندبلاست تهران ، فروش سیلیس سند بلاست ، پودر سیلیس از کجا بخریم ، ماسه سند بلاست شیشه ، مواد سند بلاست ، قیمت سندبلاست فلزات ، تولید سیلیس ، فروش خاک سیلیس ، فروش اینترنتی سیلیس

3 Comments

  1. […] آشنایی با سیلیس سندبلاست انواع دستگاه های سندبلاست […]

  2. […] بیشتر بخوانیم : آشنایی با سیلیس سندبلاست عملیات شات بلاست […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *