مسباره سندبلاست چیست ؟

مسباره سندبلاست چیست ؟

مسباره سندبلاست چیست

مسباره سندبلاست چیست

مواد ساینده مسباره
مواد ساینده مسباره

مسباره سندبلاست چیست ؟

همانطور که می دانیم هدف از عملیات سندبلاست آماده سازی و تمیز کاری سطوح فلزی و غیر فلزی برای عملیات های مختلفی نظیر رنگ آمیزی یا … می باشد. برای انجام عملیات سندبلاست احتیاج به مواد ساینده است که با توجه به کاربردهای متفاوت، انواع مختلفی دارد و مسباره سندبلاست یکی از آن ها می باشد.

انواع مواد ساینده

مواد ساینده ای که برای سندبلاست به کار برده می شود انواع مختلفی دارد و با توجه به کاربردها و نوع سطحی که قرار است سندبلاست شود، از مواد ساینده مخصوصی استفاده می شود.

اگر بخواهیم از انواع مواد ساینده نام ببریم می توانیم به ماسه سیلیس، مسباره، پوست گردو، گارنت اشاره کنیم.

مسباره سندبلاست چیست ؟

کارخانه های ذوب آهن، سرباره های فلزی را که روی فلز مذاب شناور می شوند جدا کرده و در آب می ریزند که پس از سر شدن گرانول هایی به وجود می آید و با پودر کردن آن ، از آن ها به عنوان مواد ساینده در سندبلاست استفاده می کنند.

مسباره سندبلاست یا همان پودر مس از فرآیندی که ذکر کردیم تهیه می شود و ترکیبی است از سیلیکات و اکسیدهای فلزی که پس از سرد شدن مواد اضافی در فرایند ذوب به دست می آید.

مسباره سندبلاست سختی وچگالی بالایی دارد و نسبت به مواد ساینده دیگر با سرعت بالاتر و پوشش حجم بیشتری از سطوح جهت سندبلاست به کار برده می شود.

مزایای مسباره سندبلاست نسبت به سیلیس

  • سرعت بالاتر استفاده از مسباره نسبت به سیلیس در عملیات سندبلاست
  • کاهش هزینه تمام شده مسباره نسبت به سیلیس
  • تولید گرد و غبار بسیار کم تر نسبت به استفاده از ماسه سیلیس
  • به جهت سختی و چگالی بالاتر مسباره نسبت به ماسه سیلیس سرعت و راندمان کار افزایش پیدا می کند.
  • کیفیت کار انجام شده با مسباره بسیار بالاتر از سیلیس می باشد.
  • به دلیل تولید گرد و غبار کم تر ، برای سلامتی کارکنان بسیار کم خطر تر است.
  • گوشه دار و چند ضلعی بودن مسباره سبب شده است کیفیت کار بالاتر برود.

مشخصات مسباره

از آنجایی که مسباره سندبلاست دارای کم ترین سیلیکای آزاد است هیچگونه آلودگی زیست محیطی به وجود نمی آورد و دارای استاندارهای بین المللی در حفظ محیط زیست می باشد.

استفاده از به دلیل چند وجهی و گوشه دار بودن آن، باعث پاکسازی هرچه بهتر و سریعتر آلودگی ها، زنگ زدگی ها و …. از روی سطوح می شود.

مقدار مصرف مسباره جهت سندبلاست و تمیز کاری در متر مربع حدود دو سوم ماسه سیلیس می باشد و این موضوع باعث شده است هزینه های استفاده از مسباره نیز کاهش پیدا کند.

همچنین مقدار فضایی که با مسباره در یک ساعت سندبلاست می شود حدود 20 متر مربع است ولی با ماسه سیلیس حدود 12 متر مربع در یک ساعت می توان تمیزکاری و سندبلاست نمود.

کاربرد مسباره سندبلاست
کاربرد مسباره سندبلاست

کاربرد مسباره سندبلاست در صنایع

صنایع مختلفی جهت زنگ زدایی، رنگ زدایی، زیرسازی و تمیز کاری تجهیزات و سازه های خود احتیاج به سندبلاست دارند و به دلیل مزایای مسباره سندبلاست نسبت به ماسه سیلیس، این ماده ساینده را انتخاب می کنند. در ادامه صنایعی که برای سندبلاست از مسباره سندبلاست استفاده می کنند معرفی می کنیم :

پالایشگاه ها

سکوهای نفتی

صنایع پتروشیمی

صنایع دریایی و کشتی سازی

نیروگا ها

خطوط لوله های انتقال آب، نفت، مواد شیمیایی و …

صنایع سیمان

صنایع قطعه سازی

اگر قصد خرید مسباره جهت سندبلاست را دارید با سام بلاست تماس بگیرید تا از قیمت روز مسباره اطلاع پیدا نمایید و با مشاوره با کارشناسان ما اندازه و نوع مسباره ای که مورد نیاز شما می باشد را به شما معرفی نماییم.

موارد مصرف اندازه های مختلف مسباره

مسباره با اندازه 1 تا 2/0 میلی متر :

این اندازه از مسباره با پروفایل تقریبی 30 – 40 میکرون ، جهت تمیزکاری نرم فولاد،آلومینیوم،برداشتن اکسیدهای نوردی در ورقهای فولادی نو و ایجاد پروفایل پایین در سازه هایی که درجه پایینی از پروفایل موردنیاز باشد استفاده می شود.

مسباره با اندازه 5/0 تا 68/1 میلی متر :

این اندازه از مسباره با پروفایل تقریبی 80 – 100 میکرون ، جهت سندبلاست و استفاده کلی برای مخازن و جاهایی که میزان گرد و غبار باید در سطح پایین نگه داشته شود، می باشد.

مسباره با اندازه 5/0 تا 2 میلی متر :

این اندازه از مسباره با پروفایل تقریلی 80 – 100 میکرون، جهت سندبلاست خطوط لوله ،تعمیرات مخازن،کشتی سازی و صنایع نفت و گاز به کار برده می شود .

مسباره با اندازه 5/0 تا 3 میلی متر :

این اندازه از مسباره با پروفایل تقریلی 100 – 125 میکرون ، جهت سندبلاست و تعمیرات بدنه کشتی ها ،پل ها استفاده می شود. به دلیل قابلیت بازیافت بالاتر این ماده ساینده در فضاهای باز از مسباره استفاده می کنند.

مسباره با اندازه 1 تا 3 و 2 تا 3 میلی متر :

 این اندازه از مسباره با پروفایل تقریلی 125 – 155 میکرون ، مورد استفاده برای برداشت لایه های ضخیم رنگ و زنگ زدایی در سطوح مختلف می باشد.

مسباره مات و براق
مسباره مات و براق

مسباره مات و مسباره براق

مسباره سندبلاست به دونوع کلی مسباره مات و مسباره براق دسته بندی می شود. مسباره براق پس از استفاده به کمک آب باید سرد شود ولی مسباره مات با قرار گرفتن در مجاورت هوا سرد می شود.

مسباره مات چند بار مصرف است ولی مسباره براق یکبار مصرف است و به همین دلیل قیمت مسباره مات بالاتر از مسباره براق می باشد.

درجه سختی مسباره براق کم تر از مسباره مات است و از مسباره براق برای سندبلاست خطوط لوله بیشتر استفاده می شود در حالی که از مسباره مات برای سندبلاست مخازن بیشتر استفاده می شود.

معمولاً در مکان هایی که امکان بازیافت و جمع آوری مجدد مسباره پس از استفاده باشد از مسباره مات استفاده می کنند ولی اگر امکان جمع آوری مجدد مسباره پس از استفاده وجود نداشته باشد از مسباره براق استفاده می کنند.

قیمت روز مسباره

قیمت روز مسباره مات و براق با توجه به اندازه، نوع و کاربردی که دارند متفاوت است، همانطور که گفته شد مسباره مات به دلیل اینکه قابلیت چند بار مصرفی دارد نسبت به مسباره براق گرانتر می باشد، شما می توانید برای اطلاع از قیمت های مسباره از طریق تلفن های موجود در سایت با سام بلاست تماس بگیرید و به طور مستقیم با کارشناسان ما در این زمینه صحبت کنید، کارشناسان ما راهنمایی های لازم در این زمینه را به شما ارائه می دهند.

تماس با سام بلاست

مشاوره رایگان سام بلاست

با ما تماس بگیرید


09125150536

5 Comments

  1. […] مسباره سندبلاست چیست ؟ دیگ سندبلاست […]

  2. […] مقاله های قبلی و مقاله مسباره سندبلاست به طور کامل در مورد مسباره سندبلاست صحبت کرده ایم؛ حال […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *