پوست گردو و کاربرد آن در سندبلاست

پوست گردو و کاربرد آن در سندبلاست

پوست گردو برای سندبلاست

پوست گردو برای سندبلاست

ماده ساینده پوست گردو
ماده ساینده پوست گردو

در عملیات سندبلاست مواد ساینده مختلفی ، با توجه به نوع سطح مورد نظر و رسوباتی که قرار است پاکسازی شود، استفاده می شود. پوست گردو یکی از این مواد ساینده است که در فرآیند سندبلاست و پاکسازی سطوح کاربرد فراوانی دارد. در این مقاله قصد داریم با ماده ساینده پوست گردو بیشتر آشنا شویم؛ پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

سندبلاست چیست؟

سندبلاست روشی است جهت پاکسازی سطوح مختلف فلزی و غیر فلزی از رسوبات، زنگ زدگی ها، آلودگی ها و … که به مرور زمان و شرایط آب و هوایی روی قطعات مختلف به وجود می آید.

در عملیات سندبلاست ، برای پاکسازی سطوح، باید مواد ساینده با فشار بالا بر روی سطوح پاشیده شوند تا سطح مورد نظر را تمیز کاری و پاکسازی نماید. این مواد ساینده برای سطوح و کاربردهای مختلف، متفاوت می باشند.

ماسه سیلیس، گارنت، مسباره و پوست گردو از جمله مواد ساینده ای هستند که در عملیات سندبلاست مورد استفاده قرار می گیرند.

ماده ساینده پوست گردو

ماده ساینده پوست گردو با خرد کردن و یا پودر کردن پوست گردو به دست می آید. اندازه های پوست گردوی خرد شده طبق استانداردهای جهانی می باشد و برای کاربردهای مختلف ، اندازه های متفاوت تولید می شود.

مشخصات پوست گردو

از مشخصات ماده ساینده پوست گردو می توان به سختی بالا، سازگاری بالا با محیط زیست، قابل بازیافت و استفاده مجدد آن اشاره کرد.

سازگاری با محیط زیست ماده ساینده پوست گردو از دو جنبه مورد بررسی قرار می گیرد. جنبه اول آن عدم تولید گرد و غبار در فرآیند سندبلاست با استفاده از این ماده ساینده می باشد.

در عملیات سندبلاست و استفاده از موادساینده شن و ماسه، گرد و غبار زیادی تولید می شود که هم برای محیط زیست ضرر فراوانی دارد و هم برای اوپراتور سندبلاست کار بسیار مضر می باشد. ولی با استفاده از ماده ساینده پوست گردو تولید گرد و غبار حین عملیات سندبلاست به حداقل می رسد.

جنبه دوم سازگاری با محیط زیست این ماده ساینده، تجزیه شدن این ماده در طبیعت می باشد. پوست گردو وقتی در طبیعت رها شود بدون آسیب رساندن به طبیعت، در خاک تجزیه شده و حتی برای طبیعت و محیط زیست مفید هم می باشد.

از دیگر مزایا و مشخصات پوست گردو می توان به سبک بودن و قابل استفاده بودن در تمامی دستگاه های سندبلاست و وت بلاست اشاره کرد.

 

کاربردهای پوست گردو
کاربردهای پوست گردو

کاربردهای پوست گردو در سندبلاست

ماده ساینده پوست گردو در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم :

  • سندبلاست سطوح فلزی
  • سندبلاست سطوح چوبی
  • سندبلاست سطوح سنگی
  • سندبلاست پل های بتنی
  • سندبلاست سطوح شیشه ای
  • سندبلاست بدنه کشتی و قایق
  • سندبلاست کف و ایجاد سطح ناهموار
  • سندبلاست سطوحی با پلاستیک سخت

البته لازم به ذکر است که پوست گردو در صنایع مختلف دیگر کاربردهایی دارد که در ادامه به اختصار آن ها را بیان می کنیم :

پوست گردو برای چی خوبه !!

پوست گردو در صنایع دارویی و درمانی

پوست گردو دارای خواص دارویی بسیاری می باشد که در صنعت دارویی و درمانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و در مصارف پزشکی به عنوان یک محصول بسیار مهم شناخته می‌شود.

ماده ای به نام والنات شل در پوست گردو موجود است که به عنوان یک درمان سنتی و تاثیرگذار برای کنترل قند خون در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد و در سر سنتی برای بیماران دیابتی تجویز می گردد.

 

پوست گردو در کرم لایه بردار
پوست گردو در کرم لایه بردار

پوست گردو در صنایع آرایشی و بهداشتی

پوست گردو کاربردهای مختلفی در محصولات آرایشی و بهداشتی نیز  دارد. به عنوان مثال یکی از موارد مصرف پودر پوست گردو، استفاده از آن به عنوان ماده لایه‌بردار قدرتمند برای پوست صورت می باشد.

پودر پوست گردو برای دندان هم بسیار مفید است. والنات شل دارای خاصیت استریله هم است و در زمینه ضد عفونی کردن لثه‌ها از گذشته تا حال  در طب سنتی، طرفداران بسیاری داشته و در سفید کردن دندان‌ها و رفع زردی آن‌ها بسیار مفید است.

خواص پوست گردو برای ریزش مو

پوست سبز و تازه‌ گردو، خارجی‌ترین قسمت آن است که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌بیوتیکی است. از فواید این قسمت سبز رنگ، می توانیم به از بین بردن کک و مک تا زگیل های پوستی اشاره کنیم. اما خواص مفید پوست گردو برای مو به همین جا ختم نمی شود.

یکی از مهم ترین خواص پوست گردو جلوگیری از ریزش مو می باشد؛ جالب است بدانید که پودر پوست سبز گردو ، تاثیر زیادی در جلوگیری از ریزش مو دارد.

همچنین وجود بیوتین از جمله فواید پوست گردو برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو است. حتما می‎دانید که گردو، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی مهمی همچون آهن، زینک و مس است که همگی به رشد مو کمک می‌کنند.

البته در اینجا لازم است بگوییم وجود ترکیبات پوست گردو در رنگ مو و استفاده از آن برای افرادی که به گردو حساسیت دارند مضر است و ممکن است دچار سوختگی شوند.

 

پوست گردو
پوست گردو

مرحم و التیام زخم با ترکیبات پودر پوست گردو

یکی از قابلیت های باور نکردنی پودر پوست گردو از بین بردن پوست کهنه و سفت آرنج و زانو می باشد و به نرمی پوست کمک شایانی می‌کند.

پوست گردو نقش بسزایی به عنوان پماد یا جوشانده برای التیام زخم دارد. استعمال خارجی پوست گردو به عنوان مرهم و ضماد در گذشته و در طب قدیم بسیار معروف و زبانزد بوده و حتی تا پیش از میلاد مسیح از آن به عنوان ضدعفونی کننده استفاده می‌شد.

همچنین اگر از اگزما و انواع عفونت‌های پوستی نیز رنج می‌برید، والنات شل را فراموش نکنید. پوست سبز رنگ گردو با برخورداری از خواص ضدباکتری برای ترمیم زخم‌های پوستی کاربردی است.

استفاده از پوست گردو برای تصفیه آب

استفاده از پوست گردو جهت تصفیه آب و حذف چربی ها و روغن های موجود در آب بسیار متداول می باشد.

نتیجه گیری :

همانطور که مشاهده نمودید، پوست گردو در صنایع مختلفی کاربرد و مصرف دارد که ما بیشتر به مصرف آن در سندبلاست به عنوان مواد ساینده اشاره کرده ایم.

درست است که قیمت این ماده ساینده کمی بیشتر از مواد ساینده شن و ماسه می باشد ولی مزایای استفاده از آن بسیار زیاد است و گران بودن آن را پوشش می دهد.

برای مشاوره و اطلاع از قیمت ماده ساینده پوست گردو و مواد ساینده دیگر با سام بلاست تماس بگیرید.

تماس با سام بلاست

مشاوره رایگان سام بلاست

با ما تماس بگیرید


09125150536

2 Comments

  1. […] پوست گردو و کاربرد آن در سندبلاست دستگاه ساب پاشی […]

  2. […] کاربرد پوست گردو به عنوان مواد ساینده در سندبلاست مخزن سندبلاست قابل حمل […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *