پمپ رنگ صنعتی

پمپ رنگ صنعتی

پمپ رنگ صنعتی

 

در صنایع مختلف به منظور پاشش بهتر و یکنواخت رنگ از دستگاه پمپ رنگ صنعتی استفاده می شود. این دستگاه در مقایسه با کمپرسورها کارایی بیشتری داشته و دارای راندمان بالایی است. به کار بردن ابزار هایی که مدت زمان کار را به حداقل برسانند همیشه برای صاحبان صنایع مهم و قابل توجه بوده است. پمپ رنگ نوعی از ابزار کاربردی است که عملیات رنگ پاشی را سریع تر و بهتر انجام می دهد. این دستگاه به جای ابزار های قلم مو و غلتک و… استفاده می شود. در ادامه این مقاله با کاربرد این دستگاه و انواع آن نیز آشنا خواهیم شد. بنابراین به خریداران پمپ انتقال توصیه می شود برای داشتن خرید مطمئن این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایند.

پمپ رنگ صنعتی و مزایای آن

 

پمپ رنگ صنعتی یکی از ابزار های مهم صنعتی است که برای انجام عملیات رنگ پاشی از آن استفاده می شود. به دلیل خاصیت چسبندگی رنگ و همچنین غلظت آن، استفاده از این ابزار برای تسریع امور و یکنواخت شدن پاشش رنگ بسیار مهم است. استفاده از پمپ رنگ برای انتقال رنگ به سطوح مزایایی را برای کاربر به دنبال دارد. اولین و مهم ترین مزیت استفاده از این ابزار تسریع در عملیات پاشش رنگ خواهد بود. همچنین موجب یکنواخت پاشیده شدن رنگ بر روی سطح نیز خواهد شد. علاوه بر این موارد این ابزار موجب حفاظت از رنگ در برابر عوامل محیطی و کاهش خطر انفجار به دلیل اشتعال زا بودن این ماده نیز می شود. از دیگر مزایای این وسیله می توان به موارد زیر اشاره داشت؛

فشار بسیار بالا در پاشش رنگ

کاربری های مختلف

کاهش مصرف رنگ

قابل استفاده برای سقف و انواع سطوح عمودی و افقی

قابل استفاده در ارتفاع

قابلیت پاشش انواع رنگ

هزینه تعمیر و نگهداری پایین

انواع پمپ رنگ صنعتی و کاربرد های آن

 

پمپ رنگ صنعتی دارای انواع مختلفی است که هر یک از آنها دارای مزایایی در استفاده می باشند. همچنین هر یک از انواع این دستگاه دارای قیمت های مختلفی نیز هستند. این ابزار در صنایع خودرو سازی، کابینت سازی، صنایع مبلمان، ساختمان سازی و… کاربرد دارد. از پمپ رنگ می توان در پاشش انواع؛ آبرنگ، روغن جلا، مواد ضد زنگ و جوهر نیز استفاده کرد. به همین جهت از جمله مزایای این دستگاه همواره به کارایی متنوع آن اشاره می شود. انواع پمپ رنگ عبارت‌اند از؛  

    • پمپ بدون فشار هوا؛ از این ابزار جهت مصارف صنعتی کوچک استفاده می شود. این نوع از پمپ رنگ صنعتی بدون وجود فشار هوا و با استفاده از مکانیزم الکتریکی یا بنزینی قابل استفاده می باشد. به همین جهت برای پاشش انواع رنگ های رقیق تر از این مدل پمپ استفاده می شود. مخزن دستگاه بزرگ بوده و دقت عمل آن نیز بالا می باشد.
    • پنوماتیک؛ این مدل از طریق جریان هوا عملیات پاشش رنگ را انجام می دهد. به این منظور در ساخت آن از کمپرسور برای مکش هوا استفاده شده است. این مدل از پمپ رنگ به جهت دور ریز زیاد رنگ و دقت پایین پاشش رنگ در صنایع ساختمانی قابل استفاده می باشد.
    • پمپ شارژی؛ این ابزار به صورت شارژی قابل استفاده بوده و به دلیل قدرت شارژ کم در مکان های کوچک و موارد جزئی از آن استفاده می شود.
    • پمپ برقی؛ پمپ رنگ برقی ( دستگاه ایرلس برقی ) قابل استفاده در مکان های بزرگ بوده و در حجم های بزرگ کاری دارای کاربرد زیادی است. بایستی در ترکیب رنگ هایی که با استفاده از این نوع پمپ پاشیده می شوند ماده رقیق کننده استفاده کرد. زیرا رنگ های غلیظ تر قابل پاشش با استفاده از این دستگاه نخواهند بود.
    • ایراسپری؛ یکی از بهترین انواع پمپ رنگ ایراسپری می باشد که با استفاده از هوای فشرده رنگ درون مخزن را به ذرات ریز تبدیل می کند. سطح رنگ آمیزی شده با استفاده از این وسیله یکنواخت بوده و کیفیت پاشش عالی خواهد بود.
    • پمپ HVLP؛ پاشش رنگ با استفاده از پمپ HVLP با سرعت پایینی بوده به همین دلیل غلظت رنگ پاشیده شده بالا خواهد بود. این مدل از ابزار به دو شکل حجم پاشش پایین و بالا با فشار کم تولید می شود.

نکات مهم در زمان خرید پمپ رنگ صنعتی

 

صاحبان صنایع برای مصارف مختلف از پمپ رنگ صنعتی استفاده می کنند. نکات مهمی بایستی از سوی خریدار در زمان خرید این وسیله در نظر گرفته شوند. زیرا همانطور که گفته شد؛ انواع مختلفی از این دستگاه وجود دارند که هر یک برای مصارف مختلف کاربرد خواهند داشت. از این رو در زمان خرید این ابزار بایستی به موارد زیر توجه داشت؛

    1. در زمان خرید پمپ رنگ بایستی قابلیت های آن همچون؛ قابلیت تنظیم فشار هوا و قابلیت تنظیم سرعت دستگاه را در نظر داشت.
    2. نوع مکانیسم برقی یا دستی برای خریداران بسیار مهم خواهد بود.
    3. اهمیت سهولت جا به جایی دستگاه و حجم و وزن آن مسائل مهمی برای برخی از خریداران می باشند.
    4. دقت پاشش رنگ در پمپ مورد نظر نکته بسیار مهمی است که از خصوصیات ابزار محسوب می شود.
    5. وجود وسایل جانبی پمپ رنگ در قیمت نیز تاثیر گذار خواهد بود.
    6. ظرفیت مخزن پمپ از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت.

 

قیمت انواع رنگ پاش ایرلس

 

کیفیت قطعات دستگاه مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت ابزار رنگ پاش ایرلس می باشد. برند یا نام شرکت تجاری نیز در تعیین قیمت بسیار موثر خواهد بود. جهت خرید پمپ رنگ بایستی از طریق نمایندگی های معتبر فروش این محصول اقدام کرد. زیرا فروشگاه های معتبر کیفیت قطعات را تضمین کرده و به خریدار جهت خرید بهترین دستگاه مشاوره ارائه خواهند داد. قیمت نهایی این دستگاه تحت تأثیر عوامل تعیین کننده قیمت بوده و برای کسب اطلاع نیاز است تا به وب سایت های فروشگاهی این محصول مراجعه کرد.

خرید دستگاه رنگ پاش ایرلس برای صاحبان صنایعی که نیاز به پاشش سریع رنگ به صورت یکنواخت دارند ضروری است. برای خرید این محصول می توان به وب سایت فروشگاهی سام بلاست مراجعه کرد.

فروشگاه سام بلاست ارائه دهنده انواع دستگاه ایرلس برقی و دستگاه ایرلس بادی با بالاترین کیفیت و عالی ترین هزینه می باشد.

مزیت مراجعه به فروشگاه های معتبر سام بلاست دریافت مشاوره خرید ارزان تر انواع پمپ رنگ صنعتی از کارشناسان فروش و خرید به صرفه می باشد.

برای دریافت اطلاعات انواع محصولات سندبلاست و پمپ رنگ با شماره 09125150536 تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

3 Comments

  1. […] پمپ رنگ صنعتی ایرلس برقی 395 ساخته شده از فولاد ضد زنگ و سرامیک با دوام است که ماندگاری و دقت پاشش آن را افزایش داده است. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *