گان ایرلس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

گان ایرلس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه گان ایرلس

دستگاه گان ایرلس

دستگاه گان رنگ پاش
دستگاه گان رنگ پاش

امروزه جهت رنگ کاری و پاشش رنگ محصولات جدیدی به بازار عرضه شده است که بسیار سریع تر و به صرفه تر از قلمو و پیستوله عمل می کنند. در این مقاله می خواهیم با گان ایرلس آشنا شویم و کاربردهای آن در رنگ کاری را مورد بررسی قرار دهیم.

گان ایرلس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در دنیای امروزی هر چیزی که به چشم می خورد،  با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت و ارتقا است. برای اینکه بتوان در وقت خود و انرژی و هزینه ها صرفه جویی کرد، لازم است که در زندگی تکنولوژی ها را به خدمت بگیریم.

 انسان ها برای مدت طولانی به منظور نقاشی و رنگ آمیزی کردن ساختمان ها از قلمو استفاده می کردند، اما با پیشرفت تکنولوژی ابزارهایی مانند گان ایرلس برای رنگ آمیزی طراحی شدند.

 استفاده از ابزار قدیمی نه تنها باعث می شد که مدت زمان زیادی از دست برود بلکه در موارد بسیار زیادی کیفیت کار نقاشی نیز پایین می ‌آمد. به بیان دیگر کیفیت و راندمان کار به تجربه نقاش وابسته می شد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وسایل بسیار زیادی این مشکل را برطرف شده است. از جمله راه های جدید برای رنگ آمیزی می ‌توان به گان ایرلس برقی اشاره نمود که علاوه بر افزایش سرعت، بازدهی کار را نیز چندین برابر افزایش می‌ دهند.


 

گان ایرلس
گان ایرلس

دستگاه گان ایرلس چگونه عمل می کند؟

مکانیسم عملکرد دستگاه گان ایرلس رنگ به صورت زیر می باشد:

دستگاه گان ایرلس را بخش های متفاوتی تشکیل می دهند که از جمله این بخش‌ ها می‌ توان به پمپ پیستونی فشار قوی، مجموعه تخلیه آب نازلی که بر سر آن متصل می ‌شود و شلنگ مکش اشاره نمود.

هنگامی که پیستونی که درون موتور این دستگاه تعبیه شده، حرکت کند، خلا ایجاد می ‌شود که این خلا باعث می‌ شود رنگ درون شلنگ مکش جریان پیدا کند و به سیلندر منتقل گردد.

در صورتی که موقعیت پیستون تغییر کند، رنگ از بخش میانی خارج می ‌شود و به گان موجود در گان ایرلس منتقل می گردد.

رنگ زمانی که در حال عبور از نازل متصل به گان ایرلس است، به شکل پودر درآمده و به صورت یکنواخت روی سطحی که می خواهید آن را نقاشی کنید، پاشیده می گردد.

 گان ایرلس از نظر سایز نازل دارای انواع متفاوتی است. به بیان دیگر این دستگاه ها در سایز های نازل متفاوتی ساخته می‌ شوند و روانه ی بازار می گردند. با کمک انواع نازل می توان ضخامت پوشش و اندازه آن را مشخص کرد.

یکی از نکاتی که باید هنگام خرید گان ایرلس به آن توجه کنید در واقع همین سایز نازل است. چرا که با خرید یک سایز نازل مناسب می توانید رنگ را با ضخامت دلخواه بپاشید و یک کار با کیفیت و یکدست به دست آورید.

تفنگ اسپری صنعتی فشار بالا ( گان ایرلس ) ، طراحی شده برای پوشاندن سخت ترین پوشش های محافظ می باشد.

دسته متناسب، طراحی سبک وزن با ماشه دو یا چهار انگشتی دارد.

طراحی سوزن قفل شونده برای بازسازی سریعتر، بنابراین نیازی به تنظیم سوزن نیست.

نوک صاف طول عمر، الگو و پرداخت عالی را ارائه می دهد.

فیلتر تفنگی با قابلیت جابجایی آسان با آچار یکپارچه محافظ ماشه برای اهداف تمیز کردن می باشد.

XTR7+ دارای امتیاز 7250 psi و XTR 5+ دارای رتبه 5000 psi است.

چرا لازم است از دستگاه رنگ پاش ایرلس استفاده کنیم؟

برای پروژه های بسیار بزرگ ساخت و ساز و ساختمان های بسیار بلند استفاده از روش هایی مانند استفاده از قلمو، غلطک و پیستوله برقی به منظور رنگ کردن، منسوخ شده و امروزه غیر قابل استفاده می باشند. در چنین شرایطی لازم است که از دستگاه رنگ پاش ایرلس اتوماتیک استفاده نمود.

 شاید این سوال در ذهن ما شکل گیرد که دستگاه های رنگ پاش برقی و دستگاه گان رنگ فقط برای پروژه‌ های بزرگ ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌ گیرند؟ قطعاً پاسخ این سوال خیر است چرا که می توان در پروژه های کوچک نیز از این دستگاه ها استفاده کرد.

قطعاً در صورتی که شما به عنوان نقاش، کار نقاشی ساختمان را در مدت زمان کوتاه تری به اتمام برسانید، پیمانکار از شما رضایت بیشتری خواهد داشت و همچنین این موضوع باعث می ‌شود که شما بتوانید بر سر پروژه های ساختمانی دیگر نیز حاضر شوید. این مسئله فرصت کاری بیشتر و افزایش درآمد بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 یکی دیگر از دلایلی که لازم است از دستگاه رنگ پاش ایرلس استفاده کرد این است که این دستگاه در مقایسه با ابزار های قدیمی انرژی کمتری را از شما می‌ گیرد و در نتیجه سلامت جسمانی شما کمتر در معرض خطر قرار خواهد گرفت و هزینه ‌های درمانی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

 

رنگ کاری با دستگاه گان رنگ پاش
رنگ کاری با دستگاه گان رنگ پاش

کاربرد های گان ایرلس چیست ؟

از این دستگاه می توان برای نقاشی اتومبیل ها و سازه های فلزی و موارد دیگر استفاده کرد. همچنین امروزه از گان ایرلس برای نقاشی کردن لوازم خانگی نظیر مبلمان و همچنین دکوراسیون منزل نیز می توان استفاده نمود.

 از دیگر کاربردهای گان ایرلس می‌ توان به نقاشی کردن وسایل چوبی، وسایل نقلیه نظیر کشتی و هواپیما و همچنین فضای داخلی و نمای ساختمان ها نیز اشاره نمود.

یکی دیگر از بزرگ ترین کاربردهای این دستگاه این است که با استفاده از دستگاه رنگ پاش ایرلس می‌  توان طیف وسیعی از رنگ ها را برای رنگ آمیزی استفاده کرد. از جمله این رنگ ها می توان به رنگ های اکریلیک، رنگ های رزینی، رنگ های روغنی و لاتکس، رنگ های لعابی و آلکیدی و همچنین رنگ های الاستومری اشاره نمود.

مزایای کار با دستگاه گان ایرلس

یکی از نکات حائز اهمیت و بسیار جالب درباره دستگاه ایرلس این است که سرعت پاشش رنگ با این دستگاه ۴ برابر بیشتر از پیستوله و سرعت کار با آن ۲۸ برابر از قلمو سریع تر است. به همین دلیل دستگاه گان ایرلس برای افرادی که سرعت عمل برایشان مهم است و می خواهند که به کارهایشان سرعت بخشند و تعداد پروژه ها و کارهای بسیار زیادی را انجام دهند، یک پیشنهاد مناسب به حساب می آید.

در صورتی که شما تمایل به  خرید گان ایرلس دارید، می توانید به وب سایت سام بلاست مراجعه کرده و با مقایسه انواع گان رنگ و قیمت آن ها ایرلس مناسب خود را پیدا و خریداری نمایید. 

گان ایرلس گراکو قیمت متفاوتی در انواع نو و دست دوم خود دارد. در فروشگاه سام بلاست انواع گان ایرلس دست دوم و نو موجود می باشد و شما می توانید با توجه به بودجه و میزان استفاده، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

 

رنگ کاری با گان ایرلس
رنگ کاری با گان ایرلس

مزایای دستگاه گان رنگ پاش

یکی دیگر از مهم‌ ترین مزایایی که دستگاه ایرلس رنگ پاش دارد این است که حین کار مقدار رنگ هدر رفته بسیار کم و در حداقل میزان خود است.

همانطور که در مطالب بالا ذکر شد دستگاه گان ایرلس بر خلاف روش هایی که در قدیم برای نقاشی استفاده می شد، رنگ را به شکل پودر روی سطح و کاملاً یکنواخت می پاشد. همین موضوع باعث می شود که رنگ روی سطح پخش گردد.

 کسانی که از دستگاه گان ایرلس استفاده می کنند به خوبی می دانند که استفاده از این دستگاه باعث می شود تا نیازی به چند لایه رنگ آمیزی نباشد و کار حاصل از رنگ ‌آمیزی با گان ایرلس بدون موج و کاملاً یک دست می باشد.

از دیگر مزایای استفاده از دستگاه ایرلس رنگ پاش می ‌توان به این موضوع اشاره کرد که برای رنگ آمیزی سقف و دیوارهای ساختمان به راحتی و بدون اینکه به نردبان و داربست نیاز داشته باشید، می توانید سطوح را رنگ کنید.

 

تماس با سام بلاست

مشاوره رایگان سام بلاست

با ما تماس بگیرید


09125150536

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *