انواع دیگ سندبلاست

انواع دیگ سندبلاست

انواع مخزن سندبلاست

انواع مخزن سندبلاست

انواع دیگ سندبلاست
انواع دیگ سندبلاست

همانطور که در مقاله های قبلی ذکر شده است، عملیات سندبلاست با هدف پاکسازی آلودگی ها و رسوبات از روس سطوح فلزی و غیر فلزی انجام می شود و برای انجام این عملیات، به تجهیزات و لوازمی مورد نیاز است که یکی از آن ها دیگ سندبلاست می باشد. در این مقاله قصد داریم انواع دیگ سندبلاست و اجزای آن را معرفی کرده و با کاربرد آن ها آشنا شویم؛ پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

دیگ سندبلاست چیست ؟

دیگ سندبلاست یکی از اجزای اصلی دستگاه سندبلاست می باشد که مواد ساینده و شن های مخصوصی که در سندبلاست استفاده می‌ شوند، در این دیگ قرار می‌ گیرند.

 شن های داخل دیگ به وسیله هوای فشرده ای که کمپرسور سندبلاست تولید می‌ کند از طریق شیلنگ سندبلاست  به سمت نازل دستگاه هدایت می ‌شوند و به سطح جسم مورد نظر با فشار بسیار بالا برخورد می‌ کنند.

در این حالت زنگ زدگی، رنگ های قدیمی، آلودگی ها و … که طی مرور زمان روی سطح اجسام چسبیده اند، از سطح جسم مورد نظر پاک شده و سطح جسم صیقلی و پاکیزه می شود.

مخزن سندبلاست
مخزن سندبلاست

اجزای مخزن سندبلاست

دیگ سندبلاست دارای اجزای مختلفی است که شامل درجه فشار سنج، شیرهای ورودی و خروجی، سوپاپ اطمینان و همچنین رطوبت گیر هوای کمپرسور است. هر یک از این اجزا در دیگ سندبلاست دارای وظایف مخصوص به خود می باشند و از مواد مختلفی ساخته شده اند.

نازل سندبلاست

همانگونه که اشاره شد دیگ سندبلاست دارای متعلقاتی است که یکی از این متعلقات نازل سندبلاست می باشد. نازل ها که نقش مهمی در عملکرد دستگاه سندبلاست دارند، نیز در طرح ها و جنس های مختلفی در برندهای متنوع تولید می‌ شوند. هر چه میزان دهانه نازل افزایش پیدا کند، کمپرسور با حجم و دبی بالاتری برای عملکرد دستگاه سندبلاست نیاز می باشد.

شیلنگ سندبلاست

از دیگر متعلقات دستگاه سندبلاست می ‌توان به شیلنگ سندبلاست اشاره کرد. این شیلنگ ها به صورت ضد سایش تولید می شوند، چون باید در برابر عبور پرفشار مواد ساینده مانند ماسه و شن و … از خود مقاومت نشان دهند.

علاوه بر این، شیلنگ های سندبلاست دارای سایز های مختلفی می باشند. امروزه پرمصرف ترین شیلنگ های سندبلاست، شیلنگ های با سایز یک 1 یا یک و چهاردهم 1.4 می باشند. این شیلنگ ها اکثر اوقات به صورت حلقه های ۴۰ متری به فروش می ‌رسند.

انواع مختلف دیگ سندبلاست

دیگ های سندبلاست دارای انواع مختلفی هستند که این انواع با توجه به ظرفیت هر یک از دیگ ها تقسیم‌ بندی می‌ شوند. انواع مختلف دیگ های سندبلاست با ظرفیت‌ های ۵۰۰ لیتری ،   ۳۴۰ ، ۳۲۰ قیف دار و ساده، ۲۲۰ و ۸۰  لیتری در بازار فروش موجود می باشند.

افراد می توانند انواع مدل های دیگ سندبلاست را به صورت حضوری و همچنین به صورت آنلاین از سایت سام بلاست خریداری کنند. مدل دیگ با ظرفیت 100 لیتری و دیگ با ظرفیت 80 لیتری از انواع دیگ سندبلاست قابل حمل می باشد که دارای استفاده های زیادی است.

 اغلب مواقع یک کمپرسور با دبی بالا بر روی سیستم های ساینده خشک نوع قابل حمل یا پرتابل نصب شده اند که سبب تولید فشار قوی در مخزن مملو از ساینده سندبلاست می گردند.  این نوع از دیگ ها از انواع پرکاربرد مخازن سندبلاست می باشند.

در برابر دیگ سندبلاست قابل حمل نوع دیگری از دیگ های سندبلاست نیز موجود هستند که دارای ظرفیت بسیار بالایی می باشند و در صنایع مختلف به صورت سندبلاست صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی می‌ توان گفت بخش داخلی انواع دیگ سندبلاست از گالوانیزه با استحکام بسیار بالا در برابر فشارهای قوی تولید می‌ شود که در برابر حضور انواع مواد ساینده بسیار مقاوم است.

مخزن سندبلاست قابل حمل
مخزن سندبلاست قابل حمل

عملکرد دیگ سندبلاست

همانگونه که ذکر شد انواع مختلفی از مواد ساینده مانند ماسه، سیلیس و یا شن در دیگ سندبلاست ذخیره می شوند و زمان ساب پاشی و هنگام روشن شدن دستگاه سندبلاست و همچنین کمپرسور هوای با فشار بالا که قابل تنظیم نیز می باشد، وارد شیلنگ شده و سبب پاشیده شدن مواد ساینده از طریق نازل به جسم مورد نظر می شوند.

 ممکن است انواع مختلفی از مواد ساینده با توجه به جنس قطعه های قابل سایش در این روش استفاده شوند. به وسیله پاشیده شدن مواد ساینده به قطعات، زنگ زدگی و یا رنگ های قدیمی از سطوح کار جدا می شوند. در برخی مواقع براده برداری نیز با کمک این روش صورت می گیرد که مربوط به برخی صنایع خاص است.

مزیت های دیگ سندبلاست

یکی از مزایای اصلی در رابطه با دیگ سندبلاست قابل حمل یا پرتابل بودن آن می باشد که به راحتی می توان برای استفاده، آن را در محیط های صنعتی جابجا کرد.

علاوه بر این همان گونه که ذکر شد ظرفیت های گوناگونی از دیگ سندبلاست موجود است که افراد می‌ توانند با توجه به نیاز خود یکی از این انواع دیگ سندبلاست را خریداری کنند. این تنوع به خریداران این امتیاز را می دهد که دیگ با اندازه مورد نظر خود را خریداری کرده و از هزینه های اضافی در امان بمانند.

 از دیگر مزایای اصلی دیگ سندبلاست می‌ توان به بدنه مقاوم آن اشاره کرد که در برابر فشارهای بالای هوا بسیار مقاوم می باشد. از دغدغه‌های اصلی افراد در هنگام خرید لوازم صنعتی مختلف هزینه های نگهداری این محصولات می باشد. بنابراین می‌ توان به عنوان یکی از ویژگی‌های مثبت دیگ های سند بلاست به هزینه پایین نگهداری آن نیز اشاره کرد.

قیمت دستگاه سندبلاست
قیمت دستگاه سندبلاست

خرید دیگ سندبلاست

در برخی از مواقع ممکن است که افراد نیاز به تعویض دیگ سندبلاست و خرید دیگ سندبلاست جدید داشته باشند. این مسئله در صورتی است که دیگ سندبلاست قدیمی آسیب دیده باشد و یا افراد به مخزن سندبلاست بزرگتر با ظرفیت بیشتری نیاز داشته باشند.

 مخزن سندبلاست با توجه به ظرفیت های مختلف دارای قیمت های متفاوتی می باشد. بنابراین هر چه ظرفیت دیگ افزایش یابد قیمت آن نیز بیشتر می شود. این در حالی است که قیمت دیگ سندبلاست دست دوم به مراتب پایین تر از دیگ های نو با حجم یکسان می باشد.

افراد می توانند با مراجعه به سایت سام بلاست از انواع دیگ سندبلاست دست دوم و یا نو دیدن کرده و با توجه به بودجه و نیاز خود خریدشان را به ثبت برسانند. سایت سام بلاست ارائه دهنده انواع دستگاه سندبلاست و تجهیزات مربوطه می باشد. کاربران گرامی تنها کافیست به سایت مراجعه کرده، ویژگی ها و قیمت انواع مختلف دستگاه ها و لوازم مربوطه را بررسی کرده و تنها با چند کلیک ساده سفارش خود را به ثبت برسانند.

ارتقا تجهیزات

برخی از دیگ های سندبلاست به صورت دستی کنترل می‌ شوند و برخی ریموت دارند. افرادی که مایل باشند می توانند تجهیزات سندبلاست خود را به ریموت کنترل مجهز کرده و به وسیله ریموت کنترل، پاشش نازل را قطع و وصل کنند. ریموت کنترل ها بر دیگ سندبلاست دست دوم نیز قابل نصب می باشد. نصب ریموت کنترل بر دیگ دو مزیت مهم دارد. اولین مورد این مسئله این است که برای قطع و وصل پاشش نیاز به کاربر دوم نیست. مورد بعدی نیز صرفه جویی در مصرف هوای فشرده و ساینده می باشد.

تماس با سام بلاست

مشاوره رایگان سام بلاست

با ما تماس بگیرید


09125150536

2 Comments

  1. […] بیشتر بخوانیم : انواع دیگ سندبلاست دستگاه شات بلاست […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *