معرفی تجهیزات سندبلاست

معرفی تجهیزات سندبلاست

تجهیزات سندبلاست

تجهیزات سندبلاست

تجهیزات سندبلاست
تجهیزات سندبلاست

هدف از سندبلاست ، از بین بردن آلودگی ها از روی سطوح فلزی و یا غیر فلزی و همچنین زیر سازی سطوح جهت رنگ کاری و پوشش سطوح می باشد. تجهیزات سندبلاست وسایل و لوازمی هستند که برای انجام عملیات سندبلاست مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

 معرفی تجهیزات سندبلاست

تجهیزات سندبلاست همانطور که در بالا اشاره کردیم ابزاری است که برای انجام عملیات سندبلاست یا ساب پاشی لازم و ضروری هستند.

 البته از آنجاییکه جهت سندبلاست سطوح با توجه به نوع و جنس سطح مورد نظر و محل قرارگیری آن وسیله انواع روش های سندبلاست وجود دارد که  به جز تجهیزاتی که برای اکثر روش های سندبلاست مشترک می باشند، وسایل و تجهیزات دیگری نیز وجود دارند که مخصوص آن روش سندبلاست می باشد.

تجهیزات سندبلاست

دیگ سندبلاست

نازل سندبلاست

شیلنگ سندبلاست

شیلنگ هوا

کمپرسور هوا

لباس کار سندبلاست کار

این تجهیزاتی که معرفی کردیم در اکثر روش های سندبلاست مشترک می باشند که در ادامه به معرفی هر کدام از آن ها می پردازیم.

دیگ سندبلاست
دیگ سندبلاست

دیگ سندبلاست

دیگ سندبلاست وسیله ای است که مواد ساینده از قبیل ماسه سیلیس، مسباره یا هر ساینده دیگر که جهت سندبلاست آن سطح مناسب باشد داخل آن ریخته می شود. این ساینده ها  به وسیله فشار هوایی که از طریق شیلنگ هوا به کمپرسور متصل شده است، با فشار بالا به سمت شیلنگ سندبلاست هدایت شده و از آنجا به نازل سندبلاست می رسد و در نهایت مواد ساینده با فشار زیاد بر روی سطوح پاشیده می شود.

برخی از تولید کننده های دیگ سندبلاست جهت سهولت در کار ، پایین دیگ را به صورت قیف طراحی می کنند که این دیگ ها با نام دیگ سندبلاست زیر قیف شناخته می شوند.

مشخصات دیگ سندبلاست خوب

یک دیگ سندبلاست خوب باید قابلیت کار با انواع ساینده های مختلف را داشته باشد.

بدنه مقاوم جهت فشار بالای هوا

متعلقات دیگ سندبلاست مانند رطوبت گیر، فشارسنج، شیلنگ، شیرهای ورودی و خروجی باید از جنس مرغوب باشند تا کارآیی  دستگاه بالا برود.

به جهت کاربری های مختلف، دیگ سندبلاست ظرفیت های گوناگونی دارد. پرکاربردترین ظرفیت های دیگ سندبلاست به شرح زیر می باشند :

  • دیگ سندبلاست 500 لیتری
  • دیگ سندبلاست 320 لیتری
  • دیگ سندبلاست 80 لیتری

شما می توانید برای مشاوره و تعیین نوع دیگ مصرفی تان و تهیه آن ها با سام بلاست تماس بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با دیگ سندبلاست می توانید مقاله دیگ سندبلاست و کاربرد آن در عملیات سندبلاست را مطالعه بفرمایید.

نازل سندبلاست
نازل سندبلاست

نازل سندبلاست

نازل سندبلاست ، یکی دیگر از تجهیزات سندبلاست است که انتهای شیلنگ سندبلاست متصل می شود و محل خروج مواد ساینده از شیلنگ می باشد.

جنس روکش نازل سندبلاست آلومینیومی و یا روکش پلی یورتان می باشد که جنس آلومینیومی آن مرغوب تر است.

شیلنگ سندبلاست

به دلیل اینکه شیلنگ سندبلاست دائماً در مجاورت مواد ساینده می باشد و این مواد با فشار بالا از طریق شیلنگ سندبلاست روی سطوح پاشیده می شود، جنس شیلنگ سندبلاست باید ضد سایش باشد و هرچه درصد وایتون استفاده شده در دیواره داخلی شیلنگ سندبلاست بیشتر باشد عمر مفید آن بیشتر می شود.

شیلنگ سندبلاست در سایزهای 1 اینچ، 2/1 اینچ، 4/1 اینچ، 4/3 اینچ و 8/5 اینچ می باشد و اندازه آن ها در کلاف های 5 – 10 – 15 – 20 – 40 متری است.

شیلنگ سندبلاست
شیلنگ سندبلاست

شیلنگ هوای کمپرسور

جهت انتقال هوا به دیگ سندبلاست و ایجاد فشار برای هدایت مواد ساینده روی سطوح از شیلنگ هوای کمپرسور استفاده می شود.

قطر شیلنگ هوا و فاصله دستگاه کمپرسور تا دیگ سندبلاست در افت فشار هوا حین کار تاثیر مستقیم دارد. برای فاصله های کمتر از 5 متر می توان از شیلنگ با قطر کم استفاده کرد ولی برای فاصله های بیشتر از 5 متر و با توجه به سایز نازل، پیشنهاد می شود از شیلنگ هوا با سایز 1 اینچ و بالاتر استفاده شود.

کمپرسور هوا

برای انجام عملیات سندبلاست به فشار هوای بالا نیاز است و این فشار هوا توسط کمپرسور هوا تامین می شود.

انتخاب کمپرسور هوای مناسب بستگی به نوع و حجم کار شما دارد و حتماً باید قبل از خرید کمپرسور هوا با متخصصان این امر مشاوره نمایید تا محصول مناسبی را خریداری نمایید.

کمپرسور هوا به سه گروه کمپرسور پیستونی، کمپرسور برقی و کمپرسور دیزلی تقسیم بندی می شوند که با توجه به نیازتان می توانید آن را خریداری کرده یا اجاره نمایید.

همچنین بسته به نوع و حجم کارتان باید به حجم هوای تولید شده در کمپرسورها نیز توجه نمایید که کمپرسورها تقریباً از 150 لیتر در دقیقه  تا 3000 لیتر تولید هوا در دقیقه می باشند که باید بسته به نیازتان آن را تهیه نمایید.

کمپرسور هوای سندبلاست
کمپرسور هوای سندبلاست

لباس کار سندبلاست کار

برای انجام عملیات سندبلاست چون مواد سندبلاست با فشار بالا روی سطوح پاشیده می شوند، خطر برخورد مواد ساینده با بدن و صورت اوپراتور سندبلاست وجود دارد و همچنین یکی از ایرادات سندبلاست ، تولید گرد و غبار زیاد در بعضی مواد ساینده مصرفی در سندبلاست می باشد که سلامتی  اوپراتور سندبلاست کار را تهدید می کند.

برای جلوگیری از خطرات و تهدیدات ذکر شده لباس های ایمنی، کلاه های مخصوص و دستکش و ماسک های مخصوصی طراحی شده است که برای استفاده اوپراتور سندبلاست کار مناسب می باشد.

شات بلاست
لباس کار سندبلاست

کلاه ایمنی سندبلاست کار دارای ورودی هوا از پشت می باشد که  از طریق شیلنگ هوا، هوای تازه وارد کلاه اوپراتور می کند و کار تنفس را برای فرد بسیار آسان می کند.

شما می توانید برای تهیه هر کدام از تجهیزات سندبلاست ، با کارشناسان سام بلاست تماس بگیرید و پس از مشاوره ، بهترین خرید را انجام دهید . سام بلاست در فروش تجهیزات سندبلاست و رنگ 15 سال سابقه مفید دارد و به معتبرترین مرکز فروش تجهیزات سندبلاست و رنگ تبدیل شده است.

تماس با سام بلاست

مشاوره رایگان سام بلاست

با ما تماس بگیرید


09125150536

4 Comments

  1. […] معرفی تجهیزات سندبلاست قیمت دستگاه سندبلاست […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *