سندبلاست بدنه خودرو

سندبلاست بدنه خودرو

سندبلاست بدنه خودرو

سندبلاست بدنه خودرو

سندبلاست خودرو
سندبلاست خودرو

سندبلاست بدنه خودرو

در مقاله های قبلی سام بلاست با سندبلاست و انواع روش های سندبلاست آشنا شدیم. در این مقاله می خواهیم بدانیم سندبلاست بدنه خودرو چگونه انجام می شود؟ بدنه خودرو ها، ماشین آلات و قطعات آنها به دلیل گذشت زمان و گاهی تصادفات کوچک و بزرگ دچار تغییراتی در ظاهر و یا عملکرد آن ها  می شود. چندین روش برای تمیز کردن و حذف آلودگی سطحی از فلزات وجود دارد. سندبلاست بدنه خودرو یا وسایل نقلیه مختلف و قطعات آن ها، یکی از پر استفاده ترین روش های موجود است.

سندبلاست بدنه خودرو و قطعات وابسته آن ها در نظافت، حفظ و نگهداری قطعات و  همچنین تجهیزات ماشین آلات صنعتی و مسافر بری نقش مهمی دارد. با استفاده از دستگاه سندبلاست تمام روغن ها ، گریس و گرد و غبار و اکسیدهای فلز از سطح قطعات زدوده می شود.

 از روش سندبلاست بدنه خودرو نیز می توان برای بازسازی قطعات خودروهای فرسوده یا سوخته استفاده کرد. آگاهی مناسب از نوع بدنه فلزی و کیفیت بکار رفته در ساخت آن ، همراه با انتخاب ساینده مناسب ، به ما در یافتن روش مناسب کمک می کند.

سندبلاست به چه شکلی انجام می شود؟

سندبلاست یک روش مدرن برای حذف لایه های آلودگی و زنگ زدگی و … از روی سطوح مختلف است که به وسیله پرتاب و پاشش با فشار بالای ماسه و یا ساینده های دیگر بر روی سطوح است. سندبلاست قطعات خودرو نیز به همین ترتیب است. تکنیک سندبلاست به این شکل است که ماسه ساینده که اکثرا از سیلیس ، سنگ معدن و یا اکسید فلز هستند با فشار زیاد هوا بر روی سطوح قطعه کار مورد نظر با پمپ های هوا پاشیده می شوند که منجر به حذف لایه ای از سطح قطعه مورد نظر می شود.

بهترین روش سندبلاست بدنه ماشین

از بین روش های مختلف سندبلاست بدنه خودرو ، سندبلاست بدون گرد و غبار برای فولاد بهتر است، زیرا آب موجود در آن اصطکاک و حرارت را کاهش می دهد ، که می تواند فلز را در طول فرآیند حذف تحریف کند. سندبلاست بدون گرد و غبار در واقع می تواند دمای فلز را تا زمانی که این روند در حال انجام است 10 درجه کاهش دهد. در مقابل ، سندبلاست معمولی گرما و اصطکاک ایجاد می کند و فلز ممکن است در نتیجه این عمل دچار تغییراتی شود ، به ویژه اگر نازک باشد. برخی از افراد برای کاهش این اثر از خنک کننده روی ماسه استفاده می کنند. همچنین باید بدانید که سندبلاست گرد و غبار ایجاد می کند که در صورت استفاده در فضای باز می تواند گیاهان و محیط زیست را از بین ببرد.

سندبلاست ماشین
سندبلاست ماشین

سطوح خودرو را برای پوشش آماده کنید!

اگر قبل از روغن کاری قطعه را سنباده بزنید ، سطحی صاف و صیقلی عالی خواهید داشت. بعد از سندبلاست ، پوشش مورد نظر به راحتی روی سطح می نشیند و از کیفیت و چسبندگی رنگ با کیفیت بسیار بالا لذت می برید.

همانطور که در بالا ذکر شد ، سندبلاست کاربردهای زیادی دارد که بسته به نوع عمل در مکان های مورد نظر انجام می شود. جهت تمیز کردن سطوح و بدنه خودرو ، می توان از سندبلاست برای تمیز کردن بدنه ماشین استفاده کرد.

یکی از انواع قسمت های خودرو که می توان از سندبلاست برای تمیزکاری آن ها استفاده کرد ، سیلندرها هستند. احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده است که به دلیل داغ شدن بیش از حد خودرو ، مهر و موم روی سر سیلندر خودرو سوخته ، باید سیلندر را به تراشکار و دستگاه تراش تحویل دهید تا لایه ای از سر سیلندر برداشته شود. دستگاه تراش این کار را با کمک YindBlast انجام می دهد. تجهیزات بسیاری برای تمیز کردن تمام بخش های سیلندر موتور مورد نیاز است ، اما همه این کار ها  را می توان با سندبلاست نیز انجام داد.

ویژگی یک سندبلاست کار حرفه ای چیست؟

عملیات سندبلاست بر روی اتومبیل ، مانند سایر فرایندهای سایش سطحی ، نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد. اپراتورهای حرفه ای هم که عملیات سندبلاست روی بدنه خودرو را انجام می دهند دارای دانش تخصصی در این زمینه هستند. این افراد همچنین می توانند در صورت خراب کاری های تصادفی یا آسیب غیرمنتظره تصمیمات درستی بگیرند. به طور کلی استفاده کردن از یک اپراتورهای سندبلاست کار حرفه ای و با تجربه در مرحله سایش سطوح بدنه خودرو ، آسیب های احتمالی ممکن در کار سایش و لایه برداری  را به حداقل می رساند و بالاترین حد سطح کارایی را به دست می آورد.

آغاز سندبلاست بدنه خودرو

سطح باید برای رنگ آمیزی بدنه و اتاق خودرو کاملاً آماده باشد. فلزاتی که برای ساخت کابین خودرو استفاده می شوند گاهی زنگ می زنند یا اکسیدهای فلزی ، چربی یا ذرات خارجی روی سطح آنها را آلوده می کنند. اگر این آلودگی های سطح بدنه خودرو قبل از رنگ آمیزی از سطح خارج نشوند ، روند رنگ آمیزی اتاق خودرو مختل می شود و نتیجه مطلوب حاصل نمی شود. تمام بخش های بدنه خودرو ، قاب های فلزی ، قطعات فلزی و همه گوشه های قاب فلزی کابین خودرو باید از آلودگی ها تمیز شود. تجهیزات سندبلاست شامل کمپرسور هوا ، شیلنگ ، مخزن شن و ماسه یا ذرات ساینده و نازل است.

سندبلاست بدنه ماشین
سندبلاست بدنه ماشین

ادامه فرایند سندبلاست بدنه خودرو

جهت انجام کار سندبلاست روی بدنه های خودرو ، بدنه فلزی خودرو یا قاب فلزی بدنه آن روی پایه هایی بلند قرار داده می شود به شکلی که کمی از سطح زمین با فاصله قرار گیرد. اپراتور سندبلاست پس از بازرسی کلیه نکات ایمنی هنگام کار با دستگاه سندبلاست ، شروع به کار در اتاق ماشین سندبلاست می کند. به این ترتیب رنگ های اضافی ، زبری سطح خودرو ، لکه های چربی و یا روغن ، ذرات مختلف گرد و غبار و اکسیدهای فلزی موجود بر روی سطح بدنه قطعه به صورت کامل حذف شده و در نهایت سطحی صاف و صیقلی ایجاد می شود.

پس از عملیات سندبلاست بدنه خودرو، اکنون کار ما برای استفاده از پوشش های مختلف ، رنگ های اپوکسی یا رنگهای پلی اورتان آماده است. انتخاب نوع رنگ بر عهده کارفرمایان و پیمانکار سندبلاست و رنگ آمیزی است. پس از سندبلاست موتور و بدنه و پایان عملیات ، بنا به تشخیص مهندسین ، لازم است طبق دستورالعمل سندبلاست و رنگ آمیزی برای زیر سازی ، سنباده زنی ، اعمال آستر و رنگ سطحی ، کار عایق کاری و .. اقدام شود.

سندبلاست بدنه را جدی بگیرید!

صاحبان خودرو باید مراقب باشند ، زیرا عملیات سندبلاست بسیار در کیفیت رنگ آمیزی می تواند موثر باشد. افرادی که به این نکته توجه نمی کنند. معمولا هزینه های اضافی زیادی برای رنگ آمیزی خودرو از دست می دهند.  بسیاری مجبور شدند اتومبیل های خود را بارها و با هزینه زیاد نقاشی کنند. آنها اغلب دلیل آن را رنگ آمیزی می دانند در حالی که قبل از رنگ آمیزی اتومبیل خود را به خوبی آماده نکرده اند و فرایند سندبلاست به خوبی انجام نشده است!

تماس با سام بلاست

مشاوره رایگان سام بلاست

با ما تماس بگیرید


09125150536

5 Comments

  1. […] بیشتر بخوانیم : سندبلاست بدنه خودرو سندبلاست وسایل چوبی […]

  2. […] بیشتر بخوانیم : آشنایی با سندبلاست بدنه خودرو طرح های سندبلاست روی شیشه […]

  3. […] آشنایی بیشتر با سندبلاست بدنه خودرو مسباره مات و براق […]

  4. […] بیشتر بخوانید : سندبلاست بدنه خودرو واتر بلاست خط کشی […]

  5. […] بیشتر بخوانید : سندبلاست بدنه خودرو محصولات سام بلاست پروژه های سام بلاست خدمات سام بلاست […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *